Co dělat, když potřebuji opravit něco v pronajaté nemovitosti?
Když se v pronajatém bytě nebo domě něco pokazí, co bych měl vlastně dělat? Mám na mysli různé situace, třeba když přestane fungovat topení nebo se rozbije lednice. Jak se mám chovat, když potřebuju opravit něco, co by mělo být v pořádku podle smlouvy? Měla by to řešit pronajímatel, nebo bych měl zařídit opravu sám a pak se snažit mu to nějak zpropagovat? Je lepší mu zavolat hned, nebo to napsat e-mailem, aby to bylo zdokumentované? Co když pronajímatel nereaguje nebo se mu do toho moc nechce? Mám mu pak připomenout, že jde o jeho povinnost, nebo radši zkusit najít nějakou firmu a zaplatit to z vlastní kapsy? Jaké jsou vlastně moje práva jako nájemníka v takových případech? Zajímalo by mě, jestli musím čekat na jeho souhlas s opravou, nebo mohu jednat rychleji, pokud je to naléhavé. Taky bych rád věděl, co říká zákon ohledně oprav v pronajatých nemovitostech a jestli existují nějaké konkrétní lhůty, které musí pronajímatel dodržet. A co když jsem si udělal vlastní úpravy v bytě? Může mi to nějak uškodit při žádosti o opravu? Nechci se dostat do nějakých potíží nebo konfliktů. Jaký je nejlepší způsob komunikace s pronajímatelem, aby to bylo co nejplynulejší a bez problémů?
