Na co si dát pozor při koupi kancelářských prostor?
Když přemýšlím o koupi kancelářských prostor, tak mě napadá spousta věcí, na které bych se měl zaměřit. Jak vlastně zjistit, jestli je konkrétní místo vhodné pro naše podnikání? Je potřeba se zaměřit na lokalitu, že? Jak důležitá je dostupnost dopravních spojení pro zaměstnance a klienty? Co třeba parkování, to je také zásadní, zvlášť když má firma hodně aut nebo zaměstnanců dojíždějících z dálky. Jak moc se vyplatí investovat do modernizace starších prostor, nebo je lepší hledat něco nového? Je dobré mít už nějakou představu o tom, jak velké prostory budeme potřebovat a jak moc můžeme investovat? Zajímalo by mě také, jestli je důležité mít vypracovaný plán rozvoje na několik let dopředu, protože co když se firma rozroste a najednou budeme potřebovat více místa? Jak to vlastně funguje s náklady na provoz kanceláře? Měl bych se ptát na výši nájmu nebo jakékoliv další poplatky spojené s užíváním prostor? A co třeba smluvní podmínky, na co si dát pozor, abychom nebyli v nevýhodě? Také by mě zajímalo, jak zjistit, jestli jsou prostory dobře zateplené nebo jestli mají kvalitní klimatizaci a vytápění. Je dobré si vzít sebou odborníka na inspekci? Co všechno by měl ten odborník zkontrolovat, aby nám pak nevyšli náklady za opravy příliš vysoko? A co okolí – jsou tam nějaké další firmy nebo konkurence? Jak to ovlivní naše podnikání? Těch otázek je opravdu hodně a rád bych slyšel vaše názory a zkušenosti. Na co jste si při koupi kancelářských prostor dali vy pozor a co byste doporučili ostatním?
